PARTYINFO
PEPSI SOUND SYSTEM
Datum konání: |
08.09.2001 - sobota |
Místo konání: |
Benešov - KC Karlov |
DJs: |
Aréna I : Danny Rampling (UK), Sander Kleinenberg (UK), Electromajk, Vectif vs Beax, Chris Sadler Aréna II : Kaisersoze, Pavel Krejdl, Jackill, Coitus Existus, Skipworker Zóna III :Béla En + MC, E.S.P. +guest |
Info: |
http://www.jpa.cz... |
info@jpa.cz |
Popis: |
start 20:00 Vstup 230/280,- Kč, vstupenka na Ibiza night + Pepsi Sound System 400,-Kč |
VJ Kermes - rozhovor
V řádcích, které následují se můžete dozvědět něco o Vjingu, jeho slastech i strastech. Povídali jsme si s Vjem Kermesem, jehož obrázkovou produkci, jste mohli zahlédnout na celé řadě akcí - Suiit, Popelka a festivalech jako LPC nebo Mácháč. Pokud Vás následující článek zaujme a máte rádi klubovky zajděte se podívat v pátek do Meccy na Kamikaze, pokud radši větší akce chystá se pro Vás Pepsi Sound Systém párty, s hvězdami jako Dany Rampling a Sander Kleinberg, kteří nechyběli, ani na letošním Homelands.
Můžeš nějak stručně přiblížit, o čem je vjjing?
Vjjing je obrazová stopa, která je přímo závislá na stopě zvukové. Spolu s djjingem, kde dj míchá hudbu se rozvíjel i vjjing, založený na mixování obrazů pro umocnění prožitků při poslechu.Nástrojem vjje je režie na mixování videosignálů, jejichž zdrojem jsou zpravidla videa. Snaha je, co nejvíce se přiblížit a napojit se na hudbu a spolu se světly sledovat nálady a barvy hudby.
Jaké vybavení používáš?
Oproti prvopočátkům to je dneska už velmi pohodlný. Dřív jsem si musel všechno pořešit sám. Jel jsem si popůjčovat úplně všechno, měl jsem jenom jedno video. Musel jsem před party všechno zapojovat, věšet projektor, pak celou noc hrát a ráno to ještě rozpojit a vrátit. Hrál jsem na všem možném. Pak jsem se začal potkávat s lidma s PHASE, který mi umožnili hrát na předem připravený technice, na akcích, na který nezapomenu. Jsem jim hodně vděčnej a jejich práce si vážim. Tím, jak jsem měl možnost se o tom s nima bavit, jsem začínal mít docela přehled a hledal jsem už konkrétní věci a pomalu je kupoval splácel. V té době jsem se po několika odborných telefonech seznámil s Mejbym a Kořenem ala 3D LUX, který v tý době měl plno problémů vyřešených a jejich technická řešení se mi zdála dokonalá. Nabídli mi neuvěřitelné možnosti v technice, hraní, servisu i atelieru. Především jsou to super kámoši. Jmenuje se to teď LOOX a hraju pod jejich hlavičkou.
Hraju ze 3 videí, počítače a 2 kamer. Jedna s detailem djje, druhou ovládám přímo ze stativu na zachycení atmosféry . Videosignály mixuju na dvou režiích 2 stopý Panasonic a čtyřstopá SONY (s 2D a 3D efekty), které jsou propojeny i mezi sebou, což mi umožňuje kromě připravených stop získávat a hrát si s obrazovou zpětnou vazbou. Zřídka používám počítač. Kazety, na kterých je videomateriál připraven, neumožňují maximální pohotovost, proto teď testuji mixování digitálně. Na svý si přijde právě počítač v kombinaci převaděče VGA na PAL a DVD přehrávačů. Tak za měsíc z toho začnu hrát.
Co bych viděl, kdybych ti koukal přes rameno, jak moc tvoříš na místě a co je připraveno dopředu?
Záleží na tom, kdy by ses mi přes rameno koukal. Na začátku mi trvá tak půl hodiny, než si zvyknu na djje a jeho hraní a napojím se vůbec. V tý době toho moc nepředvádím. Jede tam stopa a já se rozehrávám a jen dávám pozor, abych se držel toho nejsilnějsího z hudby a světel. Mám tím na mysli to, že pokud zvuk temní a s ním světla, tak já na plátně nemůžu řvát s bílou.
Když se rozjedu, tak se zapomenu a používám všechno, co potřebuju k tomu, co mě napadne. Pokaždý to je jiný. Někdy půl večera používám jenom kameru a pár kazet. Někdy kameru ani nezapnu a jedou snad všechny smyčky, z kterých spřádám příběhy. Materiál mám poskládaný ze všeho možnýho. Od vlastních věcí přes věci, které jsme připravovali s Embryem až po věci přejatý. Mám několik oblíbenejch smyček z dokumentů a kazet s animacema. Těm se musím poslední dobou bránit, protože jsem se setkal s nařknutím, že jsem během setu, kterýho si za svý hraní nejvíc vážim, a to hraní proti Dorfmeisterovi na LPC, pouštěl celou jednu kazetu, která je navíc z 95 procent nehratelná. Navíc se cejtím ukřivděněj, když vidím, jak si v pozici djje lze pořídit haldy desek. Pokud bych to měl srovnat, viděl bych spíš práci jako skladatelství, čímž nechci vjjing povyšovat, protože zahrát super set z desek je umění, které tady málokdo ovládá. Vidím v tom rozdíl mezi pouštěči a djji. Hodně se v přípravě materiálu změnilo i od té doby, co jsem si pořídil kameru. Můžu si rovnou něco pochystat, jakmile mě to napadne.
Liší se nějak tvoje vystoupení podle velikosti prostoru, typu akce, hudby?
Velikost prostoru mi brání všímat si lidí a hledat jejich emoce. Musím v tom případě se odpoutat a jedu si po svém. Buď se jim trefím do smyslů nebo ne. Typ akce souvisí velmi se stylem hudby, takže v tom případě se liší maximálně, protože jde o úplně odlišné party. Buď hraju rovné plochy nebo je lámu.
Jak se na party připravuješ?
Dokončím práci, kterou mám rozdělanou, vezmu si kameru, kazety, oblíknu se a vyrazim. Dělám na materiálech kontinuelně, protože mi to s grafikou i budoucí AVU hodně sedí do sebe. Nejradši mám, když mám hodně novýho materiálu.
Kde sis naposledy dobře zavídžejoval?
Nejradši hraju v kladenskym klubu C19. Je tam nejlepší prostředí, zázemí, přehled, super projekční plocha. Zrovna teď v sobotu na party s exnázvem VIVA LA VINYL předvedli na závěr Dj Dave a Zjook, skrytý po názvem TURNTABLE TERRORISTS takový hraní ze čtyř gramofonů, že jsme se všichni radostí málem zbláznili. Bylo to magický. Z venkovních akcí jsem si maximálně užil Dorfmeistera v chill zone na LPC, to už jsem zmiňoval. Na každý party je něco, někde dobrej dj, někdy dobrý světla. Tady vyzdvihnu T.N.T. a Fishu. Jsou to nejlepší osvětlovači a hrát spolu s nima je velmi těžký, protože to uměj, soustředěj se na to a jedou. Když to opticky poseru, tak hned nalítne Fisha a řve. Pokud to klape, jedeme podle hudby zároveň a barevně a náladově to sedí, podle videa barvěj nebo opačně. Slibuju si z odstupu od vhssek větší pohotovost pro to, co popisuju výše.
Špatně jsem si zavídžejoval na akcích, které měly tak silného sponzora, že tím musela být ovlivněná projekce od základu. Jseš pak jen poušteč. Neberu to a hraní na nich odmítám. Teď mám ještě jeden čerstvý zážitek z nejmenované akce, na ní jsem hrál v pátek. Byl jsem požádán o to, abych pouštěl každých 40 minut produkce djje animovaný porno. Fakt ne! Nikdy tohle nebudu dělat, protože jsem to zkoušel někdy v začátcích a nefunguje to, vyjma maštěnek. Vrchol všeho byl, že tam každejch půl hodiny prudili borci, ať pustim jejich logo a jaktože už tam doluho nebylo. Došlo to tak daleko, že mi tam jeden z nich začal cpát peníze. Fakt úlet. Nemohl jsem se dočkat, až vypadnu. Jen jsem skončil, už tam byla produkce a na plátno opět nastoupil prvoplánový hentai.
Jakou hudbu máš vlastně nejradši?
Tak to je záběr. Jazzu a chill out si pouštím asi nejčastěji doma a v autě. Ve studiu si spolu spolu s 3BA mastíme jungle a d´n´b . Na ten hraju asi nejradši. Má to zvraty, na který se si musíš dávat pozor a můžeš často měnit. Nevyplatilo se mi tvrdit, že nemám něco rád, protože pak mě někdo překvapí a mastim to na styl, o kterým jsem pár dní před říkal, že to "mě teda nebere". Co nemusím a trvá to, je trance a nuda. Někdy nemůžu ustát něktré směry housu, např. deep house, to záleží na djjovi.
Připravujete něco speciálního do KC Karlov na Pepsi Sound Systém party?
Nechte se překvapit. Mejby s Kořenem jsou techničtí vychytávači. Já mám teď nový věci......
Už si v KC Karlov někdy byl?
Jo, Ibiza night.
Jsi rezidentním VJjem party Suiit a Popelka. Dj Tvyks je take rezidentem. Náhoda?
Náhoda to není, znám Ondřeje přes Martinu Zahradníčkovou, s kterou dost spolupracuju a pomohla mi. Hrál jsem s Tvyksem už na tolika akcích, že bych to nespočítal. Popelku už teď naštěstí nedělám, navíc mi její návštěvníci neseděli a celá Popelka se ubírá jinam, než já. Mám místo ní několik jiných rezidencí, například vyspělej Honeypot. Na Suuitu je to pro mě lepší. Být rezidentem party má své výhody i úskalí. Znáš většinu djjů, co tam hrajou a stylově můžeš odhadnout, co bude. Nevýhoda je to, že se nesmíš opakovat, protože tam choděj pravidelní hosté.
Trnqua
Speciální bus na Pepsi Sound Systém - online form
Profily DJs Danny Rampling a Sander Kleineberg
Soutěž, nový web a info o dopravě na Pepsi Sound System party
KC KARLOV začíná novou sezónu s Danny Ramplingem
Zajímavý rozhovor o Vjingu - přípravách, vybavení atd. s Vjem Kermesem, který předvede svoje umění také na Pepsi sound System party najdete zde.
Můžeš nějak stručně přiblížit, o čem je vjjing?

Vjjing je obrazová stopa, která je přímo závislá na stopě zvukové. Spolu s djjingem, kde dj míchá hudbu se rozvíjel i vjjing, založený na mixování obrazů pro umocnění prožitků při poslechu.Nástrojem vjje je režie na mixování videosignálů, jejichž zdrojem jsou zpravidla videa. Snaha je, co nejvíce se přiblížit a napojit se na hudbu a spolu se světly sledovat nálady a barvy hudby.
Jaké vybavení používáš?
Oproti prvopočátkům to je dneska už velmi pohodlný. Dřív jsem si musel všechno pořešit sám. Jel jsem si popůjčovat úplně všechno, měl jsem jenom jedno video. Musel jsem před party všechno zapojovat, věšet projektor, pak celou noc hrát a ráno to ještě rozpojit a vrátit. Hrál jsem na všem možném. Pak jsem se začal potkávat s lidma s PHASE, který mi umožnili hrát na předem připravený technice, na akcích, na který nezapomenu. Jsem jim hodně vděčnej a jejich práce si vážim. Tím, jak jsem měl možnost se o tom s nima bavit, jsem začínal mít docela přehled a hledal jsem už konkrétní věci a pomalu je kupoval splácel. V té době jsem se po několika odborných telefonech seznámil s Mejbym a Kořenem ala 3D LUX, který v tý době měl plno problémů vyřešených a jejich technická řešení se mi zdála dokonalá. Nabídli mi neuvěřitelné možnosti v technice, hraní, servisu i atelieru. Především jsou to super kámoši. Jmenuje se to teď LOOX a hraju pod jejich hlavičkou.
Hraju ze 3 videí, počítače a 2 kamer. Jedna s detailem djje, druhou ovládám přímo ze stativu na zachycení atmosféry . Videosignály mixuju na dvou režiích 2 stopý Panasonic a čtyřstopá SONY (s 2D a 3D efekty), které jsou propojeny i mezi sebou, což mi umožňuje kromě připravených stop získávat a hrát si s obrazovou zpětnou vazbou. Zřídka používám počítač. Kazety, na kterých je videomateriál připraven, neumožňují maximální pohotovost, proto teď testuji mixování digitálně. Na svý si přijde právě počítač v kombinaci převaděče VGA na PAL a DVD přehrávačů. Tak za měsíc z toho začnu hrát.
Co bych viděl, kdybych ti koukal přes rameno, jak moc tvoříš na místě a co je připraveno dopředu?
Záleží na tom, kdy by ses mi přes rameno koukal. Na začátku mi trvá tak půl hodiny, než si zvyknu na djje a jeho hraní a napojím se vůbec. V tý době toho moc nepředvádím. Jede tam stopa a já se rozehrávám a jen dávám pozor, abych se držel toho nejsilnějsího z hudby a světel. Mám tím na mysli to, že pokud zvuk temní a s ním světla, tak já na plátně nemůžu řvát s bílou.
Když se rozjedu, tak se zapomenu a používám všechno, co potřebuju k tomu, co mě napadne. Pokaždý to je jiný. Někdy půl večera používám jenom kameru a pár kazet. Někdy kameru ani nezapnu a jedou snad všechny smyčky, z kterých spřádám příběhy. Materiál mám poskládaný ze všeho možnýho. Od vlastních věcí přes věci, které jsme připravovali s Embryem až po věci přejatý. Mám několik oblíbenejch smyček z dokumentů a kazet s animacema. Těm se musím poslední dobou bránit, protože jsem se setkal s nařknutím, že jsem během setu, kterýho si za svý hraní nejvíc vážim, a to hraní proti Dorfmeisterovi na LPC, pouštěl celou jednu kazetu, která je navíc z 95 procent nehratelná. Navíc se cejtím ukřivděněj, když vidím, jak si v pozici djje lze pořídit haldy desek. Pokud bych to měl srovnat, viděl bych spíš práci jako skladatelství, čímž nechci vjjing povyšovat, protože zahrát super set z desek je umění, které tady málokdo ovládá. Vidím v tom rozdíl mezi pouštěči a djji. Hodně se v přípravě materiálu změnilo i od té doby, co jsem si pořídil kameru. Můžu si rovnou něco pochystat, jakmile mě to napadne.
Liší se nějak tvoje vystoupení podle velikosti prostoru, typu akce, hudby?
Velikost prostoru mi brání všímat si lidí a hledat jejich emoce. Musím v tom případě se odpoutat a jedu si po svém. Buď se jim trefím do smyslů nebo ne. Typ akce souvisí velmi se stylem hudby, takže v tom případě se liší maximálně, protože jde o úplně odlišné party. Buď hraju rovné plochy nebo je lámu.
Jak se na party připravuješ?
Dokončím práci, kterou mám rozdělanou, vezmu si kameru, kazety, oblíknu se a vyrazim. Dělám na materiálech kontinuelně, protože mi to s grafikou i budoucí AVU hodně sedí do sebe. Nejradši mám, když mám hodně novýho materiálu.
Kde sis naposledy dobře zavídžejoval?
Nejradši hraju v kladenskym klubu C19. Je tam nejlepší prostředí, zázemí, přehled, super projekční plocha. Zrovna teď v sobotu na party s exnázvem VIVA LA VINYL předvedli na závěr Dj Dave a Zjook, skrytý po názvem TURNTABLE TERRORISTS takový hraní ze čtyř gramofonů, že jsme se všichni radostí málem zbláznili. Bylo to magický. Z venkovních akcí jsem si maximálně užil Dorfmeistera v chill zone na LPC, to už jsem zmiňoval. Na každý party je něco, někde dobrej dj, někdy dobrý světla. Tady vyzdvihnu T.N.T. a Fishu. Jsou to nejlepší osvětlovači a hrát spolu s nima je velmi těžký, protože to uměj, soustředěj se na to a jedou. Když to opticky poseru, tak hned nalítne Fisha a řve. Pokud to klape, jedeme podle hudby zároveň a barevně a náladově to sedí, podle videa barvěj nebo opačně. Slibuju si z odstupu od vhssek větší pohotovost pro to, co popisuju výše.
Špatně jsem si zavídžejoval na akcích, které měly tak silného sponzora, že tím musela být ovlivněná projekce od základu. Jseš pak jen poušteč. Neberu to a hraní na nich odmítám. Teď mám ještě jeden čerstvý zážitek z nejmenované akce, na ní jsem hrál v pátek. Byl jsem požádán o to, abych pouštěl každých 40 minut produkce djje animovaný porno. Fakt ne! Nikdy tohle nebudu dělat, protože jsem to zkoušel někdy v začátcích a nefunguje to, vyjma maštěnek. Vrchol všeho byl, že tam každejch půl hodiny prudili borci, ať pustim jejich logo a jaktože už tam doluho nebylo. Došlo to tak daleko, že mi tam jeden z nich začal cpát peníze. Fakt úlet. Nemohl jsem se dočkat, až vypadnu. Jen jsem skončil, už tam byla produkce a na plátno opět nastoupil prvoplánový hentai.
Jakou hudbu máš vlastně nejradši?
Tak to je záběr. Jazzu a chill out si pouštím asi nejčastěji doma a v autě. Ve studiu si spolu spolu s 3BA mastíme jungle a d´n´b . Na ten hraju asi nejradši. Má to zvraty, na který se si musíš dávat pozor a můžeš často měnit. Nevyplatilo se mi tvrdit, že nemám něco rád, protože pak mě někdo překvapí a mastim to na styl, o kterým jsem pár dní před říkal, že to "mě teda nebere". Co nemusím a trvá to, je trance a nuda. Někdy nemůžu ustát něktré směry housu, např. deep house, to záleží na djjovi.
Připravujete něco speciálního do KC Karlov na Pepsi Sound Systém party?
Nechte se překvapit. Mejby s Kořenem jsou techničtí vychytávači. Já mám teď nový věci......
Už si v KC Karlov někdy byl?
Jo, Ibiza night.
Jsi rezidentním VJjem party Suiit a Popelka. Dj Tvyks je take rezidentem. Náhoda?
Náhoda to není, znám Ondřeje přes Martinu Zahradníčkovou, s kterou dost spolupracuju a pomohla mi. Hrál jsem s Tvyksem už na tolika akcích, že bych to nespočítal. Popelku už teď naštěstí nedělám, navíc mi její návštěvníci neseděli a celá Popelka se ubírá jinam, než já. Mám místo ní několik jiných rezidencí, například vyspělej Honeypot. Na Suuitu je to pro mě lepší. Být rezidentem party má své výhody i úskalí. Znáš většinu djjů, co tam hrajou a stylově můžeš odhadnout, co bude. Nevýhoda je to, že se nesmíš opakovat, protože tam choděj pravidelní hosté.
Trnqua